Baner reklamowy – co musisz wiedzieć?

Baner reklamowy – co musisz wiedzieć?

Baner reklamowy to jedna z podstawowych form wizualnych współczesnego marketingu. Dzięki tej formie reklamy możesz w łatwy sposób przyciągnąć do siebie wielu nowych klientów. Jeżeli baner reklamowy zostanie wykonany prawidłowo i w sposób zapadający w pamięć – sukces murowany. Co warto wiedzieć, aby forma ta została dobrze zaprojektowana i zrealizowana?

Jak działa baner reklamowy?

Baner reklamowy to tak naprawdę zwykła reklama. Możesz za jego pomocą poinformować o nowej promocji i usłudze, otwarciu nowej firmy lub jej oddziału czy po prostu zachęcać nowych klientów do zainteresowania się Twoim biznesem. Zazwyczaj banery wywieszane są w strategicznych miejscach tak, aby jak najefektywniej dotrzeć do konkretnej grupy docelowej.

Czy wygląd banera ma znaczenie?

Zdecydowanie tak. Niechlujnie zaprojektowany baner może co najwyżej odstraszyć klienta lub stać się obiektem drwin wśród potencjalnych odbiorców. Przede wszystkim, podstawą dobrego banera jest jego przejrzystość i klarowny przekaz. Im większy jest format druku, tym z większej odległości powinien być on czytelny.

Czy tworzenie banera jest proste?

Niekoniecznie. Przy tworzeniu skutecznej reklamy warto skorzystać z usług doświadczonego grafika, który zna wszystkie zasady projektowania banerów oraz różne chwyty marketingowe. Jeśli nie mamy pomysłu na hasło reklamowe, wskazane jest skorzystanie z usług copywritera, który pomoże opracować chwytliwy slogan.

Jakie są zasady tworzenia banerów reklamowych?

Jeśli jednak chcesz spróbować własnych sił w projektowaniu banerów reklamowych, trzymaj się kilku podstawowych zasad.

  • Po pierwsze, zastanów się, co chcesz daną reklamą osiągnąć i kto jest twoją grupą docelową. Inaczej będziesz zwracał się do nastolatków, którym przedstawiasz zalety najnowszego modelu telefonu, a inaczej do młodej matki, informując ją o reklamie pieluch.
  • Po drugie, zawsze używaj prostych krojów pisma, które będą czytelne dla każdego. Nie próbuj udziwniać swojego dzieła – może i zwrócisz w ten sposób uwagę przechodniów czy kierowców, ale czy utrzymasz ją na dłużej? To samo tyczy się ogólnego wyglądu banera. Reklama nie może mieć zbyt wielu elementów i długiego tekstu. Baner musi wprost przekazywać najważniejsze informacje, aby odbiorca mógł je szybko przeczytać i zrozumieć.
  • Zamieszczając zdjęcia i ilustracje, zadbaj o ich wysoką jakość. Wydrukowany obraz nie może być rozmyty, gdyż może to odbić się na wizerunku firmy. Niech banery, którymi się reklamujesz, pasują do charakterystyki twojego biznesu. Wszystko musi tworzyć spójną całość.

Dowiedz się Więcej