Pozycjonowanie lokalne – czym jest i jak się do niego zabrać?

Pozycjonowanie lokalne - czym jest i jak się do niego zabrać?

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Jest to zwiększenie szansy na znalezienie naszego biznesu przez osoby z okolicy – tak można to ująć w skrócie. Cały proces wygląda następująco: wyszukiwarka Google, która automatycznie odszukuje naszą lokalizację, po wprowadzeniu frazy, jako pierwsze wyniki wyszukiwania pokazuje strony, które zawierają jak najwięcej słów kluczowych oraz są polecane przez innych użytkowników.

Jak zacząć? – podstawy

Pozycjonowanie lokalnie nie różni się wiele od tradycyjnego – najważniejsze jest, aby strona była zoptymalizowana, jak również linki do niej prowadzące. Aby jednak pozycjonowanie było skuteczniejsze istnieje kilka metod, których wykorzystanie wymaga jedynie poświęcenia czasu, a oto one:

  • Pierwszym sposobem jest stworzenie własnego konta Google Moja Firma. Zapewni nam to pojawienie się naszego biznesu w wynikach wyszukiwania, które większość ludzi sprawdza jako pierwsze. Założenie takiego konta jest bardzo proste – wybiera się obszar działania oraz uzupełnia się podstawowe informacje.
  • Drugim bardzo popularnym sposobem są pozytywne opinie. Gdy wizytówka Twojej firmy zostanie zweryfikowana i umieszczona w sieci, inni użytkownicy będą mieli możliwość oceniania Twojej działalności. Im więcej pozytywnych opinii zbierze Twoja firma – tym wyżej w wynikach wyszukiwania będzie umieszczana, więc więcej potencjalnych klientów się nią zainteresuje.
  • Aby więcej klientów skorzystało z Twoich usług należy wprowadzić wiele danych teleadresowych. Powinna to być nazwa firmy, telefon, adres, adres email. Takie firmy budzą większe zaufanie oraz sprawiają wrażenie bardziej profesjonalnych.
  • Kolejnym sposobem, który odnosi się również do powyższego jest występowanie danych teleadresowych na wielu innych stronach. Warto zadbać, aby kontakt do nas był możliwy przez wiele stron oraz dane kontaktowe znajdowały się na wielu spisach firm.
  • Jednym z najważniejszych sposobów na zoptymalizowanie strony będzie zadbanie o linki prowadzące do niej z wielu stron. Mogą to być strony o charakterze lokalnym. Aby uzyskać taki link do swojej strony na innej witrynie należy zazwyczaj jedynie wysłać wiadomość email do właściciela strony.

Są to podstawy pozycjonowania, które na początek w pełni wystarczą. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, odwiedź: https://grzegorzminior.pl/pozycjonowanie-lokalne-strony-komu-sie-to-oplaca-wady-i-zalety-lokalnego-seo/

Podsumowanie

Jeśli chcesz zaistnieć w Internecie – musisz zadbać o to, aby Twoją stronę odwiedzało wielu użytkowników. Dane statystyczne wykazują, że 80% z osób wyszukujących oferty usług lub produktów w Internecie skorzystało z wyników wyszukiwania, więc należy zadbać o to, aby to właśnie Twoja strona przyciągnęła uwagę internauty, który szuka zaufanej firmy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *